Flajeri

Flajeri su veoma moćan i popularan način promocije vašeg objekta, firme, usluga, proizvoda ili događaja.

Ovaj reklamni materijal, koji se još naziva i pamflet, letak ili liflet, je veoma efikasan način reklamiranja jer po veoma pristupačnoj, da ne kažemo najjeftinijoj ceni možete da informišete veliki broj ljudi o uslugama koje nudite klijentima, događajima koje organizujete ili proizvodima koje prodajete.

Posebno efikasnim su se pokazali ukoliko se koriste za promociju na lokalnom nivou, u određenom gradu ili ulici ili kraju u kome se nalazi ciljna grupa ljudi.

Još jedna bitna stvar kada su flajeri u pitanju, jeste da se koriste jako dugo u različitim marketinškim kampanjama, tako da su ljudi navikli na njih.

Takođe bitna stvar u vezi letaka jeste to da se izuzetno lako distribuiraju na ciljnom prostoru. To se može vršiti stavljanjem u poštanske sandučiće, mogu se slati poštom određenim ljudima, deliti prolaznicima na ulici, u raznim lokalima, tržim centrima, bukvalno bilo gde.

Što se tiče štampe flajera, kod nas u studiju u Beogradu je moguće izraditi ovaj reklamni materijal u različitim formatima, oblicima, kolor ili crno-beloj varijanti, jednostrano ili dvostrano, uvek po najpovoljnijim cenama.

Više o načinima štampe, dimenzijama (formatima), ali i idejama kako da napravite reklamni flajer, možete pročitati u nastavku.

Flajeri A6 kolor (10x15 cm)-štampa na kunsdruk "masnom" papirujednostraniobostrani
100 kom.
1100 din.
1450 din.
300 kom.
2700 din.
3250 din.
500 kom.
3950 din.
5150 din.
1000 kom.
5900 din.
8100 din.

Izrada flajera

Kada se radi o izradi flajera, važno je naglasiti i ono što predstoji samom procesu, a to je pre svega grafička priprema. Dakle, pre nego što se počne sa štampom, mora se izvršiti izrada dizajna flajera. To je posao za koji možete angažovati grafičkog dizajnera ili odraditi sami koristeći neke od beplatnih šablona koje možete pronaći na internetu.

Nakog odabira šablona i izrade kompletnog grafičkog rešenja, dobijate digitalni format konačnog izgleda flajera.

U sledećem koraku klijent treba odabrati vrstu papira na kome će se izvršiti štampa, odrediti format i tiraž, kao i da li je potrebno eventualno savijanje po želji.

Što se tiče papira, najčešće korišćeni je beli papir gramature 115g ili 130g, a dostupne su verzije sa sjajnim i mat finišem.

Štampanje flajera se može izvoditi u dve tehnike, digitalnom i ofset štampom, a glavni razlog za primenu jedne ili druge tehnike jeste upravo tiraž. Ofset se primenjuje za veće, dok se digitalna štampa koristi za manje tiraže.

Flajeri dimenzije

Kao što smo ranije napomenuli, flajeri se mogu štampati u više različitih dimenzija, a najčešće su to A6 (10.5×14.8 cm), A5 (14.8×21 cm), A4 (21×29.7 cm) i A3 (29.7×42 cm) formati.

Osim toga, moguće je izvršiti savijanje ovih formata na manje dimenzije.

Tako je moguće dobiti A4 flajer savijen na trećinu po principu Z-savijanja ili C-savijanja. Pored toga, dostupno je i savijanje A3 na A4, A4 na A5 i A5 na A6 format, odnosno presavijanje na pola. Sve zavisi od dizajna flajera, i naravno od želja klijenta.

Od količine informacija koje želite da stavite na flajere zavisi koju dimenziju flajera ćete odabrati.

Pored standardnih dimenzija flajera kod nas u štampariji možete poručiti i izradu flajera posebnih dimenzija. Cena za ne standardne dimenzije se formiraju prema zahtevu. U ovom slučaju je bitno paziti da se koliko toliko uklapaju kada se slože na tabak za štampu. Ovo je najbitnije, jer ako postoji puno ne iskorišćenog prostora na tabaku papira takav flajer će imati dosta veću cenu. Pitajte nas za savet pre nego krenete sa dizajniranjem, tako ćete uštedeti i vaše vreme i novac.

Flajeri A6

Štampanje flajera

Malo ranije smo govorili da je moguće štampati flajere primenom dve tehnike. To su ofset štampa kao i digitalna štampa.

Obe su izuzetno kvalitetne, izvode se na najsavremenijim mašinama koje ostavljaju visokokvalitetan, postojani otisak na papiru, sa istaknutim detaljnima, preciznim linijama i grafikama.

I ofset i digitalna štampa se mogu koristiti na najrazličitijim površimana i materijalima na kojima je moguće štampati, ali u slučaju izrade flajera, koriste se za štampu na različitim tipovima papira u mat ili sjajnoj varijanti.

Prednost digitalne štampe je što se češće koristi za manje i srednje tiraže zbog brzine i veoma prostupačne cene. S druge strane, ofset štampa se koristi pretežno kod većih tiraža štampe flajera.

Što se tiče cene, može se reći da je svaka od dve tehnike cenovno pogodnija u zavisnosti od određenih faktora. Na primer, ukoliko imate manji tiraž (do 2000 komada) i želite da štampate na manjim formatima, onda svakako digitalna štampa ima prednost.

Međutim, kod štampe tiraža preko 2000 primeraka, drastično je isprativije i jeftinije štampati flajere ofset tehnikom. Osim cene, do izražaja dolazi i brzina štampe većeg broja komada.

Kako napraviti dobar flajer?

Iako i ofset i digitalna štampa donose vrhunske rezultate štampanja, i profesionalni nivo otiska, nema sumnje da je veoma važan faktor i izrada dizajna flajera.

Često se postavlja pitanje „Kako napraviti dobar flajer“? Ipak, ne može se odgovoriti jednostavno i kratko, već je potrebno razmotriti više faktora i koristiti pravo grafičko rešenje kako bi rezultat bio uspešan.

Pre svega je važno odrediti ciljnu grupu ljudi kojoj se obraćate. To podrazumeva određivanje da li su vaši klijenti starija populacija ili mlađi ljudi. Prema ciljnoj grupi dalje razvijate i kreirate uspešan flajer.

Privlačan dizajn i jasna poruka su naredni faktor koji treba uzeti u obzir. Koji god da je reklamni materijal u pitanju, pa tako i flajer ili letak, važno je da privuče pažnju i narodski rečeno da „zapadne za oko“ potencijalnom korisniku.

Tu treba voditi računa da se koriste privlačne, skladne boje, prave fotografije, font slova, ali i rapored grafičkih elemenata tako da flajer ne bude pretrpan informacijama i slikama.

Poruka koju šaljete treba biti jasna, flajeri treba da pozivaju na akciju (eng. call-to-action). Dakle, kada određena osoba pročita tekst i vidi sliku, sve treba biti precizno i sa jasnom porukom da je to prava usluga/proizvod za njega/nju.

Govoreći o informacijama, veoma je bitno da proverite podatke koje unosite na flajer, bilo da je reč o kontaktu, radnom vremenu, imenu radnje ili opisu određene usluge. Takođe, sve mora biti napisano u skladu sa pravopisom jer je to odraz profesionalnosti.

Na kraju, važno je napomenuti i da trebate odrediti tiraž koji ćete štampati, jer to utiče na cenu, tehniku štampe ali i vreme potrebno za izradu promotivnih letaka.

Konačna cena zavisi od nekoliko faktora, kao što smo to ranije rekli, a ukoliko imate neke nedoumice ili se želite dodatno informisati, uvek nam možete poslati upit i kontaktirati putem informacija koje možete pronaći na našem sajtu.

Budite sigurni da ćemo uvek imati najkonkurentniju cenu sa najjeftinijim flajerima u kraju i šire!

Shopping Cart