Štampa na PVC foliji

Nalepnice na samolepljivoj pvc foliji

Kao što smo ranije govorili,digitalna  štampa velikog formata gde spada i štampa na PVC foliji je veoma prisutna u današnjem vremenu.

Štampa na PVC foliji  ima različite primene, a sa njom se susrećete gotovo na svakom koraku. Bukvalno, štampa odrađena na ovoj foliji se može videti i na ulici, i u kancelariji, na brendiranim izlozima i na podovima radnji, fasadama, na vozilima, zaista svuda.

Pre nego što kažemo nešto više o primeni i vrstama folija, hajde da prvo definišemo, šta je zapravo PVC folija, odnosno kakav je to materijal.

PVC odnosno polivinil hlorid (eng. polyvinyl chloride) jeste jedan od najkorišćenijih materijala današnjice. Izrađuje se u dva oblika, kao kruti PVC, koji se koristi za izradu profila za stolariju (vrata i prozori), i kao meki i lako savitljivi PVC koji ima još širu primenu u različitim industrijama.

Mi prilikom štampanja velikih formata primenjujemo ovaj drugi tip, koji je lako obradiv i od koga se prave naše folije.

Govoreći o štampanju, važno naglasiti da se ne primenjuje ista folija u svakoj prilici i na svakom materijalu.

Tačno je da je spektar materijala na kojima se PVC folija može nalepiti dosta širok (staklo, plastika, zid od različitih materijala, lexan, forex, klirit, lim), ali folija koja se primenjuje različita u zavisnosti od materijala podloge.

Pored toga, važno je odrediti da li se folija primenjuje sa unutrašnje strane, ili će biti izložena vremenskim uslovima spolja.

Cena štampe na PVC foliji mat/sjaj -bela i providna
1-5 m2 – 1800 din/ m2
6-10 m2 – 1490 din/m2
Jeftina štampa na PVC foliji mat/sjaj -bela i providna
11-20 m2 – 1290 din/m2
20+ m2 – na upit
PVC folija štampa i katovanje (isecanje u obliku)
1-5 m2 – 2300 din/ m2
6-10 m2 – 2000 din/m2
11-20 m2 – 1600 din/m2
20+ m2 – na upit
Kater folije u boji sa isecanjem i transfer folijom
Oracal 641 – 6-10 m2 – na upit
Oracal 751 – 6-10 m2 – na upit
Rupičasta folija (prozorska )-one way vision
1-5 m2 – 2300 din/ m2
6-10 m2 – 1850 din/ m2
Doplate opciono
Lepljenje PVC folije – na upit
Čišćenje katovane folije manji natpisi 600 din/kom
Tečna laminacija – 600 din/m2
Kaširanja na forex - PVC ploča bela cena
Forex 3 mm
2340 din/ m2
Forex 5 mm
3300 din/ m2
Ostale debljine i boje na upit

PVC folije

PVC folije, koje se koriste bilo za unutrašnju ili spoljašnju upotrebu, imaju prilicno dug vek trajanja. One koje se primenjuju na unutrašnjosti stakla, mogu trajati i preko 5 godina. S druge strane, spoljašnja aplikacija PVC folija donosi nešto kraće, ali ipak višegodišnje korišćenje. Važnu ulogu u trajnosti igra konkretna lokacija i izloženost folije različitim spoljašnjim faktorima.

Prema načinu primene, folije možemo podeliti na reklamne folije za štampu, pvc folije-isečene nalepnice raznih namena,  peskirne folije, auto folije, rupičaste („one way vision“) folije za staklo, kater i transfer folije, kao i sigurnosne folije. O njima ćemo detaljnije govoriti nešto kasnije.

Kada se radi o tehnikama štampe na PVC foliji, svakako se izdvaja solvent odnosno eco-solvent digitalna štampa. U suštini, ova tehnika se zasniva na mešanju rastvarača odnosno solventa i pigmentnih boja. Koriste se solventni štampači, a rezultat je otisak visokog kvaliteta, postojanosti i rezolucije.

Boja koja se primenjuje može biti solventna odnosno eko-solventna. Razlika je u tome što su eko-solventne boje biorazgradive, ekološki prihvatljive, ne isparavaju, ne sadrže štetne sastojke, nemaju miris.

Ovom tehnikom se između ostalih, štampaju i pomenute „one way vision“, auto i PVC samolepljive folije.

Važno je još jednom ponoviti da se kod nas  solvent štampa izvodi na eko-solventnim štampačima najnovije generacije,  što pruža brzu štampu i visoku rezoluciju otiska, ali i odličnu postojanost.

Cene svih tehnika štampe na PVC folijama možete pronaći na našem sajtu, ili nas možete kontaktirati za ove detalje. Rado ćemo odgovoriti u najkraćem mogućem roku.

Reklamne folije

Najčešća primena štampa na PVC foliji je upravo u reklamne svrhe. Jednostavno, niko ne pokreće biznis bez ulaganja u reklamu, a najefikasniji i najisplativiji način da vas potencijalni klijenti i korisnici primete jeste štampa na velikim formatima, tačnije na PVC folijama koje imaju ogromnu primenu.

Reklamne PVC folije se koriste zaista svuda, od brendiranja izloga lokala, brendiranja vozila, primene u izradi reklamnih „A“ tabli, bilborda, panela, svetlećih reklama kao i samolepljivih nalepnica koje se mogu aplicirati na podnim ili zidnim površinama (kao samolepljive tapete).

Dakle, njihova primena je gotovo neograničena!

Još jedna veoma bitna stvar je da se mogu postavljati direktno na ravne površine pored vašeg lokala, ali i na druge ravne pločaste materijale (na primer, na „A“ panelima) koji će se postavljati ispred ili u samom lokalu. Takođe, dostupne su i za lepljenje na podnim površinama, kao i na tendama ispred lokala.

U suštini, idealne su za celokupno brendiranje vašeg lokala!

Reklama na pvc foliji

Pored brendiranja lokala, mogu se brendirati i vozila, a u te svrhe koriste se takozvane auto “cast” folije. One se mogu primeniti i na metalnoj i na plastičnoj površini vozila, veoma su tanke, ne stvaraju oštećenja na farbi vozila i najvažnije, otporne su na uticaje UV zračenja, na niske i visoke temperature, kao i na vlagu.

Aplikacija auto folija na površinu vozila je izuzetno brza i laka, kao i njeno uklanjanje u slučaju re-brendiranja istog.

Najvažnija stvar prilikom postavljanja reklamnih PVC folija, bilo kog tipa, jeste da je površina temeljno očišćena od nečištoća kao i od masnoća. Ukoliko taj segment nije odrađen kako je predviđeno, folije mogu imati kraći vek trajanja ili se brzo odlepiti.

Reklamne folije za izloge

Jedna od najčešćih „kategorija“ gde se PVC samolepljive folije koriste jeste upravo kod brendiranja izloga. Takozvana prozorska grafika je idealan marketinški alat jer svako ko prolazi ulicom veoma lako može zapaziti vaš logo, informacije o uslugama, popuste, ili šta god da odlučite da štampate na folijama.

Velika prednost je upravo činjenica da se izlozi nalaze u visini očiju, tako da su lakše uočljivi, a samim tim i sve što na njima piše. To je posebno izraženo ako se uporede sa, na primer, svetlećim reklamama koje se postavljaju na nešto većoj visini.

Kada se radi o tipovima folija koje se koriste prilikom brendiranja izloga, to su najčešće one tipa „one way vision“. Prednost ovih folija je da dozvoljavaju sasvim normalan prolaz svetlosti kroz staklo i vaš neometan pogled napolje.

Osim toga, dobijate i privatnost jer prolaznik ne može videti unutrašnjost lokala, već vidi reklamu koja je odštampana na foliji.

Pored ove, mogu se koristiti i kater i transfer folije koje se mogu seći u različitim oblicima po vašoj želji, kao i peskirna folija za mat efekat na staklu.

Moramo napomenuti i da folije mogu biti sa mat i sjajnom površinom, a njihova boja može biti bela ili mogu biti providne. U oba slučaja je dostupna i mat i sjajna varijanta.

Još jedan tip PVC folije koji se koristi u brendiranju lokala jeste i takozvana sigurnosna folija. Ona obezbeđuje veću otpornost stakla na udare, a u slučaju pucanja stakla, ono se neće rasuti na sve strane, što je bitno po pitanju bezbednosti.

Sve u svemu, brendiranje lokala prozorskom grafikom predstavlja odličan način prezentacije usluga i svih drugih informacija koje smatrate bitnim za vaše korisnike.

Rupičasta folija za staklo - one way vision

Već smo ranije govorili o takozvanim „one way vision“ folijama koje se pre svega lepe na staklo. Ove folije se koriste prilikom brendiranja izloga, ali i prilikom brendiranja vozila jer su pogodne za primenu na prozorskom staklu automobila, kombija, i drugih vozila.

Za razliku od auto „cast“ folija, „one way vision“ se koriste isključivo na staklenim površinama vozila. Razlog za to je krajnje jednostavan – neometan pogled. S obzirom da imaju rupice, koje su nastale perforacijom, ove folije ne zaklanjaju pogled, odnosno možete sasvim normalno videti kroz njih. Ovo je od velikog značaja prilikom brendiranja vozila jer ne utiče negativno na bezbednost u saobraćaju.

Kada se radi o primenu rupičastih folija na staklu izloga, ranije smo pomenuli da sasvim normalno dozvoljavaju jednosmeran prolaz svetlosti, ali pritom prolaznici ne mogu videti unutrašnjost lokala, što obezbeđuje dodatnu privatnost.

Kater folija

Još jedna veoma interesantna tehnika primene folija, kako u brendiranju, tako i u drugim segmentima svakodnevnog života jeste katovanje folije.

Ova grafička usluga, za razliku od svih prethodno pomenutih, donosi potpunu unikatnost i detalje koje je moguće uraditi upravo samo katovanjem. Tu se pre svega misli na primenu reflektujućih površina, metalik, zlatne, srebrne boje ili ogledalo folije kako bi se dobili jedinstveni natpisi za firme, logotipi ili drugi oblici koji će istaći upravo ono što vi želite.

Ukoliko barem malo poznajete štamparsku delatnost i grafičke usluge, onda se sasvim sigurno čuli za firmopisce. Firmopisci su, može se reći i umetnici i zanatlije koji su ranije, dok još nisu postojali moderni uređaji, izrađivali posebne natpise i logotipe za firme i lokale.Međutim, napretkom tehnike, a posebno u oblasti grafičke industrije, proces izrade natpisa za firme je dosta pojednostavljen i ubrzan. Pre svega, za taj napredak je zaslužna masina za isecanje folija koja se još naziva i kater.

Danas, po veoma pristupačnoj ceni možete kreirati personalizovani natpis za firmu, i to uz kombinovanje široke palete boja, uključujući i pomenute metalik, zlatne, srebrne ili reflektujuće detalje koje nije moguće dobiti tehnikama štampe.

Osim za poslovne i potrebe brendiranja, kater folije se mogu koristiti i u kancelariji i vašem domu, za dekorisanje dečije sobe, kuhinje, dela zida, u i još mnogo čega.

Nalepnice za automobile isečene iz kater folije daće jedinstven izgled vašim kolima, a mogućnosti su skoro pa neograničene.

Glavna prednost primene kater folija jeste upravo u širokoj lepezi boja, ali i mogućnosti njihovog kombinovanja. Takođe, folije su vodootporne, pa se boja ne skida što garantuje dugotrajnost.

Kada se radi o samom procesu katovanja folije, on se sastoji od katovanja, odnosno isecanja kater folije na željene dimenzije, sa čak i najsitnijim detaljima, a zatim se na taj isečeni komad nanosi transfer folija.

Transfer folija služi za prenos delova kater folije na površinu na kojoj se vrši lepljenje. Nakon lepljenja, transfer folija se uklanja, a na površini ostaje savršen gotov rad.

Dakle, katovanje može biti još jedan odličan i upečatljiv način brendiranja različitih površina. Vaš deo je odabir boja i tipa folije (mat ili sjajna), a naše je da grafički deo odradimo tako da budete maksimalno zadovoljni!

Uputstvo za lepljenje kater folija

Kaširanje na forex i lexan

Još jedan važan segment primene PVC folija jeste i kreiranje reklamnih panela i svetlećih reklama.

U te svrhe se koristi proces kaširanja na pločaste materijale kao što su forex i lexan.

Oba materijala, i forex i lexan, imaju široku primenu, ali kada je reč o štampi, najčešće se koriste za izradu pomenutih reklamnih materijala. Oni su izuzetno otporni na različite spoljašnje uslove (UV zračenje, grebanje, hemikalije, vremenski uslovi,…), imaju glatku površinu pogodnu za proces kaširanja, lako se obrađuju, lako su dostupni i to po pristupačnoj ceni.

Sam proces kaširanja se sastoji od lepljenja folija koje su namenjene za spoljašnju upotrebu, na pomenute pločaste materijale kakvi su lexan i forex. S obzirom da su i folije i lexan i forex otporni i izdržljivi, ova kombinacija je idealna i najčešće korišćena prilikom izrade svetlećih reklama i reklamnih panela.

Pomenuti pločasti materijali su dostupni u različitim dimenzijama. Tako je leksan dostupan u debljinama od 4, 6, 8 i 10mm, dok je foreks dostupan u debljinama od 1, 3, 5, 8, 10, ali i 19mm.

Ukoliko ste zainteresovani i potrebne su vam usluge brendiranja, uvek možete da nas kontaktirate, bilo putem elektronske pošte, telefona, ili da nas posetite lično u radnji u Beogradu. Spremni smo da vam pomognemo i damo pravi savet, kao i da vam predstavimo materijale koje koristimo i kompletan cenovnik usluga štampe na PVC folijama.

Shopping Cart