Brošure i katalozi
Brošure i katalozi su nezaobilazni štampani materijal u poslovanju i reklamiranju bilo koje firme koja nudi određene proizvode ili usluge svojim korisnicima.
Brošure i katalozi spadaju u štampani materijal manjeg formata i nude mogućnost predstavljanja svih proizvoda ili usluga koje imate u svom asortimanu na jedan veoma efektan i kompaktan način. Možete kreirati efikasno sredstvo za potpunu prezentaciju kompanije, proizvoda i usluga potencijalnim novim ili starim klijentima.
Prednost kataloga i brošura je to što se jako puno koriste, i bukvalno ih možete sresti veoma često. Najčešće se koriste na različitim sajmovima kako bi se velikom broju ljudi predstavile nove usluge i proizvodi, ali i oni stari koji još uvek mogu biti interesantni ciljnoj grupi.
Naravno, primena brošura i kataloga nije ograničena samo na sajmove jer ih možete deliti bukvalno svuda gde smatrate da postoji zainteresovana grupa ljudi. Možete ih čak deliti i u prostorijama svoje kompanije prilikom susreta sa novim klijentima kako bi bolje upoznali vaš rad.
Dobra stvar kod ovih štampanih reklamnih materijala je to što su lako pregledni, kompaktni i dostupni po pristupačnim cenama, pa tako primenom kataloga i brošura možete napraviti pravi potez u promociji firme i delatnosti kojom se bavite.
Iako se mogu kategorizovati u istu grupu reklamnog materijala, između brošura i kataloga postoje određene razlike, a više o tome ćemo govoriti u nastavku. Takođe, u nastavku ćete moći da pročitate više o tehnikama i cenama štampe, dodatnim načinima primene brošura i kataloga kao i da saznate još neke korisne informacije.
Štampa brošura i kataloga
Kao što smo ranije rekli, štampa brošura i kataloga se izvodi pre svega zbog prezentovanja celokupnog asortimana proizvoda ili usluga kompanije ili pojedinca, ali se mogu koristiti i fokusirati isključivo na jednu uslugu ili proizvod, pre svega kada se govori o brošurama.
Prilikom štampe brošure ili kataloga, koriste se dve tehnike, a to su digitalna i ofset štampa. Primena i jedne i druge donosi vrhunske rezultate i visoko kvalitetni otisak štampe sa postojanim bojama, izraženim konturama, realističnim grafikama, i u sjajnom odnosu cena-kvalitet.
Ipak, u zavisnosti od tiraža štampe brošura ili kataloga, primenjuje se jedna od dve pomenute tehnike. Na primer, ofset štampa se koristi pre svega za velike tiraže od par hiljada primeraka. Ukoliko se izrađuju probni primerci i manji tiraži, onda se primenjuje tehnika digitalne štampe.
Sve u svemu, rezultati su u oba slučaja vrhunski, samo je pitanje ekonomičnosti čitavog procesa.
Važno je napomenuti da se štampa najčešće izvodi u standardnim formatima A3, A4 i A5 sa dostupnim završnim grafičkim doradama, po zahtevima i željama klijenta, naravno. Tu podrazumevamo plastifikaciju, katovanje, klamovanje, zlatotisk, suvi žig i slične tehnike završne dorade.
Štampa se izvodi jednostrano ili dvostrano, najčešće u boji zbog grafika (ali je moguće i štampati crno-belo ukoliko to klijent želi).
Koriste se visoko kvalitetni papiri, a najčešće 130-300g/ kunstdruk papir, sa izborom između mat i sjajne varijante.
Brošura
Brošure su veoma popularni i veoma često korišćeni reklamni štampani materijal malog formata. Koristi se bukvalno svuda i za prezentovanje najrazličitijih usluga i proizvoda određenoj grupi ljudi.
Na primer, ukoliko otvarate novi lokal, teretanu, piceriju, ili šta god, verovatno je da ćete u vašem kraju podeliti veliki broj brošura kako bi ljudi saznali za vas i detaljnije se informisali o uslugama i proizvodima koje nudite.
Izrada brošura je veoma efikasan i isplativ način jer za relativno malo novca možete postići veoma dobre rezultate reklamne kampanje.
Brošure, ili drugačije prospekti, se pre svega koriste za predstavljanje određene usluge ili proizvoda ili čak grupe proizvoda koji su novitet u vašem poslovanju.
Prospekti služe da obraćanje određenoj grupi ljudi, pa je veoma bitno, ako ne i presudno, da kvalitet teksta koji štampate, grafike i slike koje koristite budu na najvišem mogućem nivou.
Jednostavno, nekome ta brošura koju uzme u ruke može biti prvi kontakt sa vašom firmom ili uslugom, pa stoga nesumnjivo želite da ostavite pozitivan utisak.
Tome može pomoći i pravi izbor materijala na kome se štampa, pa tako možete izabrati neki od specijalnih papira koje imamo u ponudi, a najčešće se koristi 130-250g/ kunstdruk papir. Možete birati između mat i sjajne varijante što takođe stvara veoma specifičan utisak kod korisnika.
Važno je naglasiti i da se brošure najčešće izrađuju u velikom tiražu, i da tipičan prospekt u proseku sadrži između 5 i 50 stranica.
Katalog
Kada je reč o katalozima, oni se štampaju na istim materijalima kao i brošure, ali i na većem broju stranica. Prosečno, katalozi sadrže više desetina stranica, a najčešće od 60 do 120.
Za razliku od prospekta, odnosno brošura, katalozi su obimniji i stoga nude mogućnost predstavljanja većeg broja usluga ili proizvoda.
Organizacija kataloga je takođe interesantna jer možete sve proizvode poređati prema početnom slovu, ili prema grupi srodnih artikala ili na bilo koji drugi način na koji izgleda logično.
Osim toga, u katalozima je moguće malo detaljnije govoriti o svakom proizvodu ili usluzi pojedinačno, a samim tim i dodati više slika i drugih grafika. Ukratko, moguće je ispričati široku priču, a da pri tom nećete morati da izdvojite ogromne sume novca za štampu.
Identično kao i kod štampe brošura i prospekata, i kod kataloga je izuzetno bitno kako je odrađen grafički deo jer ljudi pre svega gledaju sliku proizvoda, pa onda čitaju tekst. Naravno, to ne znači da je tekst manje bitan, već suprotno, da svaki segment mora biti savršeno odrađen kako bi katalog u potpunosti ispunio svoju svrhu.
Katalog ponude
Katalog ponude je posebna vrsta katalog koji predstavlja ponudu određene grupe proizvoda ili određene porodice proizvoda, bez obzira da li se radi o jednom ili više proizvođača.
Ovaj tip kataloga je odličan jer možete predstaviti celokupnu ponudu u određenoj oblasti ili vrsti proizvoda ili usluga, a samim tim sakupiti sve što korisnika može zanimati na jednom mestu.
Katalog ponude se štampa kao i svi ostali katalozi, u tehnici ofset ili digitalne štampe, i isključivo na najkvalitetnijim papirima po izboru klijenta.
Štampa menija
Meniji u ugostiteljskim objektima ili jelovnici, kako se još nazivaju, predstavljaju osnovni i nezaobilazni materijal koji svaki objekta ovog tipa mora imati.
Jednostavno meniji sadrže sve neophodne informacije koje korisniku ikada mogu zatrebati, a to podrazumeva cenu, opis svakog pića ili jela, i naravno slike.
Ukoliko su pomenuti detalji lepo uklopljeni kao grafičko rešenje, nema sumnje da će svako poželeti ponovo da se vrati i naruči nešto.
Kada kažemo „uklopljeni kao grafičko rešenje“, pre svega se podrazumeva predstavljanje kompletne i detaljne ponude, a najbolje u obliku kataloga. Na taj način možete lepo i pregledno predstaviti sve ono što vaš, na primer, restoran ima da ponudi.
Plus, uz dodatak završne grafičke dorade poput koričenja, zlatotiska i sličnih detalja, kreirani jelovnik će izgledati još lepše, privlačnije i luksuznije.
Izrada jelovnika se vrši kao i u slučaju drugih kataloga, prospekata, brošura, u zavisnosti od želja korisnika, a uvek na najkvalitetnijim papirima koji garantuju dugotrajnost i visok kvalitet štampe.